Beskontaktno plaćanje

Contactless

  1. Plaćanje beskontaktnim karticama Istarske kreditne banke Umag d.d. odvija se sigurno i brzo. Beskontaktna usluga implementirana je prema najvišim sigurnosnim standardima kartičnih kuća, a komunikacija između platne beskontaktne kartice i prihvatnog uređaja propisana je međunarodnim standardom. Beskontaktna tehnologija omogućava brz, jednostavan i siguran način plaćanja.
    Svako prodajno mjesto i uređaj koji podržava beskontaktno plaćanje ima jasno istaknute oznake beskontaktnog plaćanja . Ukoliko ne vidite simbol, Vaša beskontaktna kartica se može koristiti provlačenjem na POS terminalu kao obična kartica.
    VAŽNO : AKTIVACIJA BESKONTAKTNOG PLAĆANJA

Prije korištenja potrebno je napraviti jednu transakciju potvrđenu PIN-om na POS uređaju ili bankomatu čime se beskontaktno plaćanje automatski aktivira.

Upute za korištenje:

  • Prislonite svoju beskontaktnu karticu na čitač kartica
    • Za iznose do određenog limita (u Republici Hrvatskoj limit je 40,00 EUR) ne treba ukucavati PIN, dok je  svaku kupovinu iznad tog iznosa potrebno autorizirati PIN-om
    • Zbog Vaše dodatne sigurnosti u pojedinim situacijama beskontaktnu transakciju ćete trebati potvrditi PIN-om i za manje iznose od određenog limita.
  • Kada se začuje zvučni signal, plaćanje je prihvaćeno te je kupnja uspješno obavljena
  • Maksimalan iznos transakcije bez PIN-a može se razlikovati u različitim zemljama a ovisi o dogovorenim limitima na stranim tržištima.

Prednosti korištenja beskontaktne kartice:

  • Vi imate kontrolu, Vaša beskontaktna kartica nikada ne izlazi iz Vaših ruku za izvršavanje plaćanja
  • Plaćanje je realizirano u nekoliko sekundi, karticu je dovoljno samo prisloniti na beskontaktni čitač
  • Idealna za manje iznose kupovine
  • Za kupnje do određenog limita nema autorizacije PIN-om
  • Brzina plaćanja onemogućava detektiranje podataka
  • Kupnja se naplaćuje samo jednom bez obzira koliko puta se kartica prisloni. Prilikom svake transakcije generira se jedinstveni sigurnosni kod koji se ne može ponovno upotrijebiti za neku drugu transakciju.
  • Mogućnost plaćanja roba i usluga na prodajnim mjestima i na Internetu, mogućnost obročnog plaćanja, podizanja gotovine, kupnje prepaid bonova.

Korištenje kartice na internetskim prodajnim mjestima

Prilikom plaćanja na Internetu unosite sljedeće podatke:

  1. Ime i prezime na kartici
  2. Broj kartice ( card-number) 16-znamenkasti broj koji se nalazi na sredini kartice
  3. Rok valjanosti ( valid through ) – datum koji se lazi ispod broja kartice u formi: MM/GG
  4. CVV/CVC broj – troznamenkasti kontrolni broj na poleđini kartice, služi kao dokaz fizičkog posjedovanja kartice u trenutku kupnje te smanjuje mogućnost zlouporabe.

    Koristenje Kartice Na Internet Prodajnim Mjestima

    Sve kartice izdane od strane Istarske kreditne banke Umag d.d. uključene su u 3D Secure program pri ćemu pružaju dodatnu sigurnost plaćanja.

    Dodatne sigurnosne preporuke:

    • Pazite na karticu kao da je riječ o gotovini. Nikada je ne ostavljajte bez nadzora.
      • Nikome ne otkrivajte svoj PIN. Niti banka niti jedna kartična kuća nikada Vas neće pitati Vaš broj kartice, tajni broj PIN, datum isteka kartice, kontrolni broj s poleđine kartice. Ukoliko niste sigurni, provjerite telefonski instituciju i osobu od koje je stigao e-mail. Budite oprezni pri otvaranju provitaka/attachmenta ili spuštanja bilo kakvih dokumenata s web-a.Provjerite da li ste nakon svakog plaćanja uzeli Vašu karticu
      • Preporuka je da u svom mobilnom bankarstvu (mIKB Active) ili mobilnom tokenu (IKB mToken) uključite obavijesti o kartičnim transakcijama i pratite svoje transakcije putem poruka na mobilnim uređajima
    • Redovito provjeravajte promet i stanje po računu uz koji Vam je izdana kartica
    • Nakon što dovršite transakciju na bankomatu, ne zaboravite uzeti karticu i potvrdu.
    • Vodite evidenciju o učinjenim troškovima. Uvijek provjerite izvod računa, naročito nakon putovanja. Usporedite ispis kupnje s računima. Posebno provjerite postoje li na izvodu transakcije koje niste učinili. Račune i pripadajuće troškove možete provjeravati putem izvoda Banke te putem usluga Banke. Preporuka je koristiti IKBSMS uslugu Banke koje pravovremeno izvještava o promjenama po računu. Ukoliko primjetite bilo kakvu sumnjivu ili nepoznatu transakciju odmah je prijavite Call centru banke na broj 052 700 400.
    • Ne pratite linkove unutar sumnjivh mailova, već željenu adresu unosite direkto u adresni prozorčić Internet pretražitelja ( browser ). "Prečac link-ovi" unutar lažnih e-mail-ova četo koriste linkove koji primatelja usmjeravaju na lažnu web stranicu sličnu originalnoj ili lažnu mail adresu koja od primatelja zahtjeva unos osjetljivih i privatnih podataka.
    • Za maksimalnu sigurnost karticu koristite na internetskim stranicama koje su označene oznakom Visa Secure.
    • Provjerite sigurnost web stranice koju posjećujete. Potražite znak lokota na donjem dijelu internetskog pretraživača. Njegova prisutnost dokazuje da je web-stranica zaštićena. Provjerite web stranice u desnom prozorčiću. Ukoliko je web stranica koju posjećujete na sigurnom serveru, adresa mora počinjati s https:// ( "s" kao  "secure", siguran ), a ne uobičajenim http://
    • Uvijek prijavite sumnjivu aktivnost. Ukoliko primite sumnjiv e-mail ili pristupite web stranici za koju posumnjate da je lažna, javite se Banci izdavatelju Vaše kartice.
    • Gubitak, krađu ili zloupotrebu kartice ODMAH po saznanju prijavite u Banku (052/702-400) ili u centar za kartice (01/3078 – 699) koji Vam je dostupan 24sata, ili se obratite osobno najbližoj poslovnici, elektronskom poštom na adresu callcentar@ikb.hr, informacije potrežite na našim web stranicama ikb.hr.